5 januari 2016

Autodata levert voorraadmodule voor nieuwe website Frank Vaneman Automotive

Het nieuwe jaar is nog maar net gestart, maar het eerste project is reeds opgeleverd! In december is de vernieuwde en moderne zoekmachine gebouwd voor Frank Vaneman Automotive. De drijvende kracht achter dit nieuwe autobedrijf (persbericht) is de zeer ervaren en gedreven Frank Vaneman. Een ondernemer met een duidelijke visie en zeer sterke focus op internet en online marketing. 


Voorraad is de kern van de website

Bij de start van een nieuw bedrijf hoort ook een nieuwe website. De vaste webbouwer van Frank Vaneman tekende voor het design en de website. Autodata is gevraagd om haar kennis, ervaring en techniek in te zetten en bouwde een moderne voorraadmodule die aan alle eisen van de moderne consument voldoet. 


Dat betekent onder andere:

  • Duidelijke indeling van de voorraad
  • Snel inzicht in het werkelijke aanbod
  • Uitgebreide zoekopties voor ruim 200 voertuigen
  • Onderscheid in nieuw en gebruikt
  • Prominente foto en video presentatie
  • Vloeiende ervaring op PC, tablet en mobiel

 

Benieuwd? Bekijk de voorraadmodule hier


De website is voorzien van slimme shopping tools, zoals reactieformulieren, van/voor prijzen, online inruilmodule, (.pdf) brochure downloads en vergelijkbaar aanbod. Alles wordt in het werk gesteld om bezoekers een optimale beleving te bieden en de drempels tot contact weg te nemen.


Bijzonder aan deze voorraadmodule?

Als eerste valt op dat de uitstraling duidelijk anders is dan gebruikelijke weergaves. Het ontwerp is dan ook op voorhand tot in detail uitgewerkt en vervolgens op maat door ons gebouwd. Van plaatjes, naar techniek. 

Bezoekers worden verwelkomd op een aantrekkelijke detailpagina met veel visuele content. De grote witkaders geven een moderne en luxe uitstraling die goed aansluit bij de rest van de website. Foto's kijken is een belangrijke activiteit van bezoekers. Daarom staat de fotopresentatie prominent in beeld met veel afbeeldingen.


Reactieformulieren

Om snel een voorstel te ontvangen klikken bezoekers op de button "scherpste deal". Deze aanvragen komen direct binnen bij het internet sales team van Frank Vaneman Automotive.


Online inruilmodule

Een offerte met inruil is een waardevolle lead die vaak tot wat extra werk leidt voor verkopers. Daarom zorgt de inruilmodule voor een perfecte omschrijving van het in te ruilen voertuig. Inclusief foto's, opties en accessoires.


Uitklapbare opties en specificaties

De voorraad van Vaneman is voorzien van rijke en uitgebreide voertuiginformatie uit Wheelerdelta. Hoe beter een auto is omschreven, hoe lager het risico is voor de koper. Om de weergave toch compact te houden is gekozen voor een uitklap feature. Deze techniek wordt ook gebruikt op nieuwswebsites waar artikelen in 2 stappen inladen. Deze vorm van interactie kan gemeten worden in Google Analytics en geeft aan in welke mate er interesse is in het voertuig.


HD Video integratie

Video is onmisbaar in een moderne automotive website.

Naast een bedrijfsfilm is een videopresentatie van de voorraad essentieel om onderscheidend te adverteren. Beloon bezoekers met professionele HD video waarin de auto naar keuze tot in detail wordt uitgelicht. In deze voorraadmodule is taGGleauto geïntegreerd waarmee ook eigen video's kunnen worden opgenomen, gekoppeld aan de auto!


"Ook interessant voor u" en multi-merk

Niets is zo vervelend als bezoekers die na 1 paginabezoek de website weer verlaten. Een beproefde tactiek van webshops is om bezoekers te verleiden met alternatieven en suggesties. Daar maakt deze voorraadmodule ook gebruik van. Daarbij was ook de doelstelling om het multi-merk aanbod goed onder de aandacht te brengen en bezoekers te verleiden meerdere merken te bekijken,


 

 

 

Meer nieuws...