23 augustus 2016

Grote ergernis bij online adverteren van auto's opgelost

Iedere occasion manager en verkoopleider herkent het: auto’s staan verkeerd geadverteerd op portalen en de eigen website. En dat kost geld. Het gebeurt echter dagelijks bij grote en kleinere autobedrijven en is lastig te voorkomen.


De oorzaak ligt in veel gevallen bij de invoer. Advertenties hebben bijvoorbeeld te weinig foto’s, missen de verkoopprijs of het garantielabel ontbreekt. Incomplete advertenties worden minder vaak bekeken en kunnen leiden tot discussie met klanten. Ook kost het controleren en corrigeren van de online voorraadpresentatie tijd.


Kleinere kans op fouten

Wheelerdelta lost dit op met adviesvelden: een digitale checklist bij het aanmaken van advertenties. Centraal kan worden vastgelegd welke informatie minimaal moet worden ingevoerd. Zo ontstaat een advertentiesjabloon die de gebruiker stap voor stap helpt bij de invoer.

Gebruikers krijgen een alert bij afwijkingen en kunnen direct aanpassingen doen. De applicatie kan, indien gewenst, ook advertenties tegenhouden voor publicatie totdat aan de kwaliteitseisen is voldaan. Een handige rapportage toont direct welke bestaande advertenties niet aan de gestelde eisen voldoen.


Betere advertenties en sneller kunnen werken

Op deze manier ontstaat een consistente uitstraling en wordt de kwaliteit automatisch bewaakt. Ook gaat het opvoeren van nieuwe voorraad sneller door de stap voor stap methode. Zeker met meerdere gebruikers en verschillende vestigingen. Wheelerdelta toetst de kwaliteit automatisch. Occasion managers weten zeker dat er geen belangrijke kenmerken meer worden vergeten in de advertenties.

Meer nieuws...